Pysslarn&Pyret

Why is saturday so close to monday, and monday so far from saturday?

Publicerad 2013-06-04 12:28:00 i Allmänt,

Jag har i och för sig lördag hela veckan.... 
 

Vi har haft en jättemysig helg, jag och J. I fredagskväll satt vi ute i växthuset med ett glas rosé, jag tycker så mycket om vår glasbubbla. Den är så full av liv. Små små frön som med hjälp av sol, vatten och lite kärlek har växt upp till starka plantor. Det doftar tomat och kryddor, det finns små röda gubbar. I Min kuvös.
 

 
I lördags vaknade jag upp med en kaffekopp bredvid sängen. Det är kärlek. Jag får alltid den gula med Lilla My, kanske för att jag brukar ha håret i en såndär knut? Kanske för att jag kan vara lite bitsk ibland? Jens får den med hattifnattarna, för att han är lång och har samma frisyr som dem. Det är kärlek.
 
På förmiddagen sprang jag milen ute vid Domarudden. Kändes som att det flöt på, men tiden säger någonting helt annat. Det retar mig att jag först nu insett att jag var i mitt livs form för två år sedan. Samtidigt är jag fruktansvärt besluten om att komma dit igen, och ännu längre. Har bra disciplin både med kost och träning just nu, jag tror det kommer bli bra det här. Springa är terapi, så det blir mycket löpning nu. 
 
På eftermiddagen åkte vi in mot stan, lätt kaos på grund av Stockholm maraton. Vi hamnade tillslut på en grekisk restaurang med tända ljus och god mat. Ett par bord ifrån oss satt en äldre man själv med en liten karaff vin och ett korsord. Jag fick ont i hjärtat. Sedan insåg jag att det egentligen inte behöver vara sorgligt, kanske gillar han den där stunden bäst på hela veckan? Bara för att man är själv betyder det inte att man är ensam.
 
Kvällen avslutades med KISS-konserten i Friends arena. Gamla gubbar med teatersmink och platåskor. Hur bra kan det bli? Riktigt jävla bra.
 
När jag vaknade i söndags kände jag mig gammal och bakfull, helt utan anledning. Vi drack ju bara vatten. Sedan vi flyttade ut hit så har livet fått en annan rytm, ett annat flow. Jag är inte längre gjord för folkmassor och sena nätter, nattugglan inom mig har flugit iväg för längesedan. Det känns både lite sorgligt och lite skönt. Jag har landat nu, i mitt paradis. 
 
Jag gjorde klart min byrå, mitt pysselprojekt. Vi har letat länge efter något att ha i hallen, men inget har haft rätt mått. Förutom IKEA:s skittråkiga budget-byrå i furu. Så den fick det bli! En makeover senare så är jag riktigt nöjd, det blev ju faktiskt som jag hade tänkt i huvudet. Och det är inte illa...
 
 
Jens byggde friggebod och jag körde 25 skottkärror med grus till uppfarten. Vi hade en hög med tio ton. Det är inte så mycket kvar nu. Bra träning blev det, fast det var min vilodag. Fikapaus under björkarna vid trätrallen, en fantastisk sommardag.
 
 
Helgen avslutades med en tur på motorcykeln. Färden gick till Svinninge och till Täljö, där vi hade sommarstuga när jag var en liten lintott med knubbiga ben. Det är så vackert därute, så vackert att det värker i själen. Det luktar häst, blommor och sommar. Det luktar liv. Åh! Att susa genom en sommarkväll med armarna alldeles för hårt runt J's midja, det är härligt det. Jag är lite rädd också, i kurvorna. Fast jag vet att han kör försiktigt när jag är med. Det är kärlek.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2013-06-04 22:44:31

Kärlek till er!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela